domingo, 20 de decembro de 2020

O dominio mundial

Lin hai unhas semanas un libro bastante interesante. Titúlase "O dominio mundial. Elementos do poder e claves xeopolíticas" e foi escrito por Pedro Baños, un militar español na reserva. Acabo de enterarme que esta obra é a segunda dunha triloxía escrita por este autor, e que está tendo moito éxito. Non estou seguro, pero debeu ser dos últimos que merquei no Círculo de Lectores, que pechou hai un ano, máis ou menos.

Unha das cousas que me chamou a atención cando me enterei da existencia deste libro foi o autor, do que estiven investigando un pouco. A liña ideolóxica do libro parecía coincidir bastante coa miña, e me chocaba un pouco ou bastante que o escribira un militar que tivo cargos importantes. Algo non me cadraba, e segue sen facelo, pero son cousas que pasan.

O libro trata todos os elementos que determinan o poder e o dominio no mundo actual. O índice pode darnos unha idea de cales son todos eses elementos:

1. Potencia militar

2. Capacidade económica

3. Diplomacia

4. Servizos de intelixencia

5. Recursos naturais

6. Territorio e poboación

7. Potencialidades intanxibles (cultura, lingua, identidade...)

8. Coñecemento e tecnoloxía

9. Comunicación estratéxica

Hai unha última sección onde se fala aínda máis de dous factores que tiñan e seguirán tendo moito peso, como son a Tecnoloxía e a Demografía.

O libro resulta de amena lectura, é vistoso, con infografías e táboas para presentar moitos datos. Xa digo, resúltame chocante que me convencera tanto o que me conta un militar, que semella ter unha visión bastante parecida á que teño eu.

Saúdos.



Ningún comentario:

Publicar un comentario

O xabaril branco

Seguimos avanzando na Biblioteca Galega 120 da Voz de Galicia, e chegamos ao volume 109 da colección. Eu xuraría que este xa o lin hai anos,...