domingo, 25 de xuño de 2023

Breakdown

Supostamente "breakdown" en galego significa "descompoñer". A esta película en Hispanoamérica titulárona "Sen rastro", que non é unha tradución fiel ao título pero si á historia. Cheguei a esta película porque a botan con certa frecuencia en Paramount Channel, e facendo "zapping" sempre me coincidía cunha curiosa escena que sucede cando van uns 20 minutos. Nela, o marido que tiña o coche avariado na desértica estrada, para a un camioneiro que supostamente recolleu á súa muller para levala a un restaurante e que dende alí chamara a unha grúa, pero o camioneiro di que non sabe de que lle está falando. O marido para a un policía de estrada que pasa por alí nese intre, fai as inspeccións pertinentes pero semella que o camioneiro non minte. Claro, se o único que ves da película é iso, semella bastante intrigante. Por iso pensei en vela enteira.

Foi dirixida en 1997 por un tal Jonathan Mostow (non me soa de nada o seu nome) e no elenco destacan Kurt Russell, J. T. Walsh, Kathleen Quinlan, M. C. Gainey, Jack Noseworthy e Rex Linn.

Un matrimonio vai nun coche novo e razonablemente potente (para a época) cruzando os Estados Unidos. Saen de Boston e van cara a San Diego, con certas dúbidas, porque deixaron os seus traballos e van comezar unha nova etapa na súa vida. Están cruzando o salvaxe e bastante desértico Medio Oeste (supoño) e por un despiste están a piques de ter un accidente cun coche que se lles cruza na estrada. Pouco despois, coinciden con ese mesmo coche nunha gasolineira, e parece que o seu propietario non resulta ser moi acolledor coas persoas de fóra.

Proseguen o camiño pero ao pouco tempo teñen unha avaría no motor do coche, da que non saben a razón. Ao pouco tempo pasa o coche co que tiveran os incidentes anteriores e búrlase deles. Incluso semella que vai dar a volta, para buscar máis bronca, pero finalmente desiste. Porque aparece un camión que para ao ver a avaría e bótalles unha man. O camioneiro ofrécese a levar a un ou aos dous a un restaurante cercano para avisar a unha grúa. Finalmente deciden que o marido quede no coche (non quere deixalo só, aínda que a estrada ten moi pouco tráfico) e que a esposa vaia co camioneiro ata ese restaurante. É de supoñer que nun breve prazo de tempo xa podería estar de volta coa grúa.

Pasan as horas e alí non aparece ninguén. O marido desespérase e, por facer algo, aínda que non sabe moito de mecánica, ponse a mirar o motor de novo, e nesta ocasión decátase que uns cables non están conectados como deberían, e ao poñelos da forma correcta, o coche ponse en marcha con normalidade. Vai entón ata o restaurante de estrada onde teoricamente estaba a súa muller. O propietario, que tampouco resulta nada acolledor nin cercano, di que non sabe nada da súa esposa, que non viu a ninguén así por alí. Nese mesmo local, pero algo máis tarde, un rapaz que non semella ter moitas luces, insinúa que a súa muller si pasou por alí, e que non debería fiarse demasiado da policía, que tamén está metida "no allo". Aí o marido comeza a decatarse de que está pasando algo moi estraño.

Entre as dúas visitas ao restaurante, sucede a escena que contei ao principio. Mentres está circulando pola zona, ve un camión idéntico ao que levou á súa muller e consegue detelo. Pregúntalle ao condutor (idéntico ao camioneiro que levou á súa muller) onde está a súa muller, e o camioneiro di que non sabe de que lle está falando, que debeu confundirse de persoa. Casualmente, nese intre pasa un policía de estrada e o marido consegue paralo. O policía inspecciona o camión e non ve nada sospeitoso, e déixao marchar, obviamente. Como vedes, a primeira media hora é frenética.

E partir de aí descúbrese "o tomate". Resulta que o camioneiro e o tipo do coche do primeiro incidente (que provocou a avaría na gasolinera nun intre no que deixaron o coche só) estaban compinchados con algúns máis e raptaban a persoas das súas características, máis ou menos ricas, que estaban de paso pola zona e que seguramente non moita xente botaría en falta. O marido consegue perseguir ao camioneiro, saber onde está a súa casa, alí aparece outro camión onde traen á súa muller, e consegue liberala. Na última parte, o camioneiro, só coa cabeza tractora do seu camión, persegue un coche no que fuxe o matrimonio, e está a piques de matalos nunha ponte, pero como era previsible, o resultado é exactamente o contrario.

Ou sexa, unha paranoia estadounidense, de chalados estadounidenses que raptan, secuestran e matan a outros estadounidenses aos que non coñecen de nada, simplemente para ter uns poucos cartos máis. Típico dese país de chalados.

Saúdos.



Día da Música no Teatro Colón

O outro día celebrábase un concerto no Teatro Colón que, polo visto, tiña por motivación o Día da Música, que debe ser a mediados ou finais ...