sábado, 23 de abril de 2022

Criminal

Seguimos avanzando pola Biblioteca Galega 120 que a Voz de Galicia publicou en 2002, cando se cumprían 120 anos da fundación dese xornal. Agora tocaba o número 88, titulado "Criminal" e da autoría do escritor e profesor bergantiñán Xurxo Borrazás.

Eu coñecía a este autor dos artigos que publicaba hai uns anos na revista "Tempos Novos", durante o tempo que eu merquei esa revista mensual galega. Agora mesmo non lembro se publicaba un artigo todos os meses, pero o que si lembro que era un dos que máis me gustaba ler, porque eran moi frescos, divertidos e tiñan moita retranca.

Pero a novela decepcionoume un pouco, porque non atopei aqueles rastros que eu lle coñecía. Tamén é certo que esta novela é de mediados dos 90, e eu lía eses artigos da revista uns 20 anos máis tarde. Se cadra colleu ese tono retranqueiro que a min tanto me gustaba uns anos despois de escribir a novela, calquera sabe.

A novela trata sobre un terrible feito que se produce nunha aldea de Laracha. Un matrimonio vive co seu fillo e un irmán do home nunha casa do entorno rural. Os dous homes son os dous fillos dunha familia na que xa non viven os pais, e a relación entre os dous irmáns non está moi clara. O marido parece un bo tipo e traballador. O seu irmán parece un vividor, moi vago e ningún deles está moi cómodo con el na casa e fan algún intento de que marche, pero non o conseguen. Nalgún momento, e por razóns que non están demasiado claras, ese tipo mata aos outros tres membros da familia de forma bastante salvaxe.

O caso convértese nun escándalo e suscita moito interese na poboación. Fuxe da aldea e parece que marcha andando para A Coruña. A súa intención é enrolarse nalgún barco dos que vai ao Gran Sol e desaparecer da súa terra. Aínda que a narración vai a saltos e non está moi clara, con múltiples cambios de voz narradora, semella que consegue o seu obxectivo e chega ao Reino Unido, onde segue máis ou menos facendo cousas parecidas, aínda que intentando pasar algo desapercibido.

Saúdos.


Ningún comentario:

Publicar un comentario

O xabaril branco

Seguimos avanzando na Biblioteca Galega 120 da Voz de Galicia, e chegamos ao volume 109 da colección. Eu xuraría que este xa o lin hai anos,...